Promocja twórców młodego pokolenia
Autorem artykułu jest Tom
Wielu młodych artystów przestaje tworzyć po skończeniu Akademii Sztuk Pięknych. Popadają w zapomnienie. Młody artysta powinien zdawać sobie sprawę z miejsca , w którym się znajduje. Jest to początek jego kariery, który nie zawsze bywa łatwy.
Co zrobić, gdy kolejne galerie sztuki, do których artysta wysyła swoje prace milczą? Ustalenie określonych realnych małych celów bywa bardzo pomocne. W pracy młodego artysty, który często wiedzie nieuporządkowane życie planowanie pełni bardzo istotną rolę. Ustalenie celów i planu działania na następny tydzień, miesiąc, rok bywa konieczne, jeśli aktywnie chcemy planować swoją karierę. Twórca, który dobrze zarządza swoim czasem ma szansę na bardziej wydajniejszą pracę a co za tym idzie stworzenie większej ilości obrazów, projektów. Czasem warto poświęcić więcej czasu na gruntowną obserwację, zanim przystąpimy do działania. Innym razem przy braku mobilizacji efektywniejsze wydaje się myślenie poprzez działanie. Wszystko dzieje się po to, aby znaleźć swoją unikalną drogę twórczą. Kategoria unikalności, niepowtarzalności dzieła sztuki jest w dzisiejszych czasach bardzo istotna. Problem powielania trendów, tematyki jest w sposób momentalny interpretowany jako wtórny. Dlatego młody twórca powinien dążyć do unikalności. Ocena unikalności może być przeprowadzona tylko w wypadku posiadania gruntownej wiedzy o rynku sztuki. Warto zatem śledzić bieżące wydarzenia na rynku sztuki nie tylko w kraju ale również za granicą. Warto poszukiwać interakcji z innymi artystami poprzez uczestnictwo w warsztatach twórczych, plenerach. Ważne jest aby wysyłać prace na konkursy. Najważniejszy jednak wydaje się być wewnętrzny głos, wyciszenie i skupienie na własnej pracy, konsekwencja w działaniu.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz